Snabbis-inlägg

Kommentarer
Linna

jag har inte med ålder och bild på CV men skriver dit det i det personliga brevet. =) tycker jag bir bäst. då kan man ha samma CV o bara fylla på, medan personliga brevet olika till de man söker jobb till.



jag blev med helt rädd när jag läste det där med att man inte kan blogga om vad som å ska oxå tänka mig en å annan gång. grejen är att man kanske bloggar för att få ur sig allt men antar att man får göra det i en he,lig dagbok. det är ju fakitkst fel att skriva dumma saker. passar det inte så får man väl dra, men EN o annan Sak som hänt tycker jag inte är fel att ta upp.. tex om det är en kund som beter sig illa måste man ju få ventilera det men kanske utan att visa vart man jobbar eller så...

o inte nämna kunden, för det har ju inte med jobbet att göra. utan mer en händlese. jaja :) puss

2010-01-20 » 11:28:47 BLOGG: http://fairydiary.blogg.se/
Lovisa

Vad spännande med jobbet :D Nu blir jag nyfiken vad det är för någe!! GO JESSIE! Kör hårt :) Tycker det låter jättebra att du ringer och hör dig för, de gillar när man är enträgen! Jag tycker du ska skriva med ålder i CV:et, annars har de ju jättesvårt att få någon uppfattning om dig liksom. har du hunnit med mycket eller lite för din ålder? Osv. Alltså om de tror du är 40 istället för 25 menar jag.. Sen bild hade jag också svårt med.. jag tog inte med det i mitt. Känns liksom ego på nåt vis, men vissa tycker ju det är bra också. Men jag tänker såhär: är de intresserade av mitt brev så kommer de ju kalla på intervju och då får dom se hur jag ser ut? Du får ruva på saken!



Man ska nog vara försiktig med vad man skriver på bloggen, för det är lätt att googla fram saker nuförtiden. Jag försöker vara försiktig och använda lite mildare ord- men jag skriver ju ändå personligt och om det som rör mig och om sånt jag tycker. Gillar dom inte mig som person så kanske jag inte passar för jobbet ändå ;) Sen kanske det inte är så smart att skriva att chefen är en ful häxa ;) Men det du skrev var väl inte så farligt. Det var ju sanningen och dom har ju behandlat dig dåligt..

Sen är ju frågan om hur hajpade alla chefer är nuförtiden, sätter de sig och googlar allihopa tror du, eller är det mest det moderna snacket?

Puss

2010-01-20 » 19:31:38 BLOGG: http://lovelylovan.blogg.se/
mimmi

Halloj igen :D

Ja..jag läste det inlägget oxå (hos egoina)..illa illa :S Men jag tror inte du ligger i någon farozon, du har varit så pass "snäll" :D

Påtal om Egoina...har du läst hennes mammas blogg någon gång?

Ja..blev du något klokare när det gäller CV:t ? Vart hittade du dom sidorna?

Pussar o Kramar

2010-01-21 » 04:11:45 BLOGG: http://mimmilicious.blogg.se/
pim

i CVt har jag inte foto däremot i det personliga brevet. ok man ska h det är nog mycket upp till var och en. en del vägrar en del vill. min jobbcoach tyckte inte det var negativt iallafall.

åldern skriver jag inte längre utan det har jag som personnummer i cvt ihop med adress, tele och mail i sidohuvudet.

jag fick även tips om att ha en "vettig" mailadress då det finns arbetsgivare som sorterar bort folk pga mailadressen, börja med att sälja sig själv i första raden(dvs inte "hej jag heter** och är **år" som jag hade från början)vill ha tips som jag fått så maila gärna

[email protected]

2010-01-21 » 18:49:50 BLOGG: http://hvpim.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0