Hur känns det?

Kommentarer
Linna

hej sötis. det är ju inte nåt som säger att inlägg ska vara korta. din blogg and U name it!

jag förstår dina tankar. just frmatidsbiten är jag med orolig för men kan känna mig lite lättad som kommit lite längre än dig.



vad gäller jobb så känns det ju så hopplöst ju nu för alla verkar det som , antar att det bara är att söka, söka söka.. prata med affärer direkt osv. alltid bra.



CV kan jag nada om men det går ju att googla fram sjukt bra har jag läst mig till.



vad gäller träning så är jag med såå into it nu! synd att du inte bor här. då hade vi kunnat träna tillsammans. men börja med att gå en viss sträcka varje dag. spela bra nmusik o starta så..

så fort snön försinner ska jag spirnga. jag har råd med kort men vet att luften gör gott med samt är det billigt.



jajapladder pladder.. maila om du vill pratamer om allt sötis.

2010-01-14 » 12:23:22 BLOGG: http://fairydiary.blogg.se/
mimmi

Välkommen till 25 års strecket..åldersnojja är bara förnamnet..vänta tills du är

25 år och 3månader...!*!

men..man försöker se de ljusa..ja ja någ bra kommer de väl bli iaf...el..ne..man läser svartsjukt "vänner" från samma klass/skola på fb hur jäkla fint liv dom har och hur många länder dom besökt och feta bröllopet o dyra huset, fina bilarna o barn o hund o ja.. -FUCK! Det gör ju inte nojjan/ångesten lättare att leva med...så.. DISSA FB! ett tips från en 25 streckare..snart.....26 :S

he he he..inte bara ditt inlägg som blev lååångt...denna kommentaren blev visst det me ;) orkar du läsa allt? XD Puss kram fika sugen mimmi!

2010-01-14 » 14:32:14 BLOGG: http://mimmilicious.blogg.se/
jess

har läst i kapp lite nu!Vilka fina presenter du fick å himla fint att du fick farmors ring,kul med sådant som har mkt betydelse ju:)Känn det som en ära att just du fick den tycker jag!



Jag förstår verkligen att du vill finna ett jobb så du kan flytta till något eget!Att du inte vet vad du vill måste också vara svårt...känner lite samma.Vet väl vad jag vill å gör väl det men vet ändå inte om jag verkligen vill det i längden..Men betygen borde du absolut kunna plugga upp på distans,man brukar kunna börja lite när som helst under terminen också om den typen av kurs finns på komvux där. Å sen tror jag att det är bra å skicka spontana ansökningar,man vet ju aldrig om det dyker upp något..alla annonserar ju inte i dagens läge så du har nog inget att förlora egentligen.Jag ska hålla tummarna för dig!! Men än om du bor hemma än så är du ju vuxen ändå,men förstår hur du menar med att du vill ha ditt eget ställe där du får göra som du själv vill.



Livet blir inte alltid som man tänkt sig..men det är ju inte slut än så mkt hinner ju hända:) Stor kram till dig gumman!

2010-01-14 » 18:13:47
Lovisa

Gullig du är gumman.. jag är SÄMST på att skriva korta inlägg xD no shit va ;) Men det är ju roligt med variation tycker jag, man vill ju inte bara ha massa ytligt liksom.. Även om sånt också är kul ;) (men vissa lägger ju bara upp 40 olika bilder på sig själv dagligen och sånt tycker inte jag är så jättespännande) Men jag läste ALLT iaf! Tycker du fick jättefina presenter på födelsedagen. gillade väskan!! Och jättesöta ringar, så fint minne att få ha ring efter farmor. Du var värd att ärva den!!

Jag har också läst mansons bok, han är verkligen skruvad den människan xD

Angående detta inlägg: livet blir ju aldrig som man tänkt sig.. Men det behöver ju inte bara innebära negativa saker. Tänk vad mycket pengar du sluppit betala för att du kunnat bo kvar hemma, och du har ju trots allt haft en egen våning så du har ju endel privacy iaf. Men FÖRSTÅR att du längtar till ditt eget.. verkligen. Men du kommer komma dit! Kanske blir 2010 året då allt händer? istället för att grubbla år ut och år in kanske du helt enkelt måste bestämma dig för något du vill göra? man blir aldrig 100% säker vad man vill. Jag hade inte tänkt alls att bli en underskattat underbetald sjuksköterska. Men nu tar jag snart examen. När man väl bestämt sig så är det bara att satsa. Inte tänka på hur svårt det blir och hur man ska klara det eller kommer ångra sig. Utan SATSA. Då klarar man vad som helst. Sen behöver man inte ha världens största drömmar och tro att man ska bli nästa hollywoodfru eller nästa IDOL. Och kan man inte uppnå dessa så skiter man i allt.. det finns mellanting :) Trivs du i att jobba i affär? men kör på det, du har ju massa erfarenhet nu, är både duktig och snygg! Klart du ska skicka runt ditt CV, det är så man måste göra. man ska inte sitta hemma och vänta på att drömjobbet ska dyka upp så man kan söka. Du söka söka dig till drömjobbet!!

Jag vet inte hur man skriver ett CV på bästa sätt, men jag har ju ett nyskrivet nu eftersom jag tar examen. Vi kanske kan bytlånas och byta tips med varandra ;) PUSS VÄNNEN!!!

2010-01-14 » 20:37:59 BLOGG: http://lovelylovan.blogg.se/
pim

Jag var 26 när jag flyttade hemifrån pemanent så du har ett år på dig:) oxch hur länge jag har varit singel ska vi inte tala om och jag blir 34 :)

Angående jobb. du är inskriven på Af va? Be om en jobbcoach. om inte annat kan du få tips och få en BRA cv och personligt brev. Jag fick massa hjälp.

Sen angående jobb får man ju intye vara kräsen och speciellt inte om du vill göra en förändring av ditt liv och flytta hemifrån. Sök alla jobb du KAN söka(dvs på krav och erfarenhet etc) även städjobb och mcdonalds är jobb även om de inte är roliga men du får pengar, erfarenhet och kan flytta! cafeer, affärer, skicka ut spontanansökningar till olika ställen. kolla i andra städer i skåne och pendla. det finns ju många jobb is kåne (jämfört med här)

när du väl har ett jobb är dte enklare att få ett nytt jobb och så har du ju ett jobb under tiden som du funderar på vad du vill göra. vill du dessutom läsa upp din abetyg klan du ju göra det på kvällstid efter jobbet.

Jag vet PRECIS vad jag vill göra men sånna jobb finns inte alltsåfår jag söka annat. sökte 110 jobb under 2009!

2010-01-15 » 17:10:23 BLOGG: http://hvpim.blogg.se/
Mimmi

Måste ha missat om du har nämt att du ville följa med till gymmet.. Självklart kan vi träna tillsammans till du kommit igång, ja även sen.. Boka en tid nere på Träningsakademin så att du får prisuppgifter, rundtur och så så kan vi komma igång sen :)

2010-01-19 » 20:31:15 BLOGG: http://www.mimmigren.se

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0