Fy fan vilken dag!! 28/12-09
Usch, hade en riktig skitdag på jobbet.
Började väl ganska okej, sen bad S mig att gå in och läsa ett mail från en missnöjd kund. Usch,morr, spott och fräs så sur jag blev!!>:( Alla kan vi begå misstag - men i detta fallet anser jag inte ens att det var vårt fel! Åtminstonde inte helt och fullt.
Saken var den att jag hade en kund som kom in och ville göra en beställning för sin dotters räkning och så långt inga problem, detta skulle vara klart till ett specifikt datum - fortfarande inga problem då de var ute i god tid. Jag skriver med stora bokstäver att brickan måste finnas i butiken detta datum osv, ber levenrantören ringa oss om något skulle bli ett problem (eventuellt var det för mkt text på en så liten bricka) och går in och faxar beställningen, helt enkelt rutinerna. Faxen piper till som den alltid gör då faxet gått iväg och själva pipet är som en bekräftelse för att det hela gått igenom. MEN vi hade problem med telefoner och fax dessa dagar så det har inte alls gått igenom vilket jag såklart inte har en aning om då jag ju hört det bekräftande pipet så att säga. Kunden kommer in i butiken och frågar om det är klart en dag, men då vi inte fått nån bricka så ber vi henne bara avvakta. Sen ringer dottern själv dagen innan hon ska ha brickan och frågar och vi har fortfarande inte fått den så hon ber oss kolla med leverantören så allt är OK. Dessa har då stängt för dagen så vi får inget besked. Dagen efter ringer S upp leverantören igen och får då veta att det inte kommit något fax och då är ju allt försent!! :(
Kunden har alltså sen skickat ett mail till vårat huvudkontor, som vidarbefodrat det till vår regionschef som sedan skickar en kopia till oss samt sitt svar, där hon förklarar att vi faktiskt haft problem med telefoner och fax och att det finns en liten present i butiken som plåster på såren. I ärlighetens namn jag ingen lust att ge nån present som plåster på såren, men men.
Måste bara skriva ner ett utdrag ur mailet också.
"Jag tycker att personalen kan sluta lova saker och istället börja arbeta för att få nöjda kunder. Nu blev det ingen julklapp pga er fruktansvärt inkompetenta personal. De saknar förståelse, service, kompetens och vanligt sunt förnuft. Min jul blev totalt förstörd pga dessa fruntimmer vid namn X och Jessica."
Det är ju tur att vi har så många gulliga kunder som väger upp såna här skitdagar också och ger oss massa beröm, för det får vi faktiskt det också! Och nej, vi ÄR inte Gud, vi kan inte förutspå att faxar kolappsar osv. MEN vi sliter alltid hårt för att ha nöjda kunder!
Inte nog med detta så var ju S tvungen att gå tidigare idag, och det fanns ingen annan som kunde komma in och täcka upp så mellan 15 - 18 stod jag ENSAM med femtielva kunder i ett kör!! Pust!
Någon som vill ha mitt jobb?! ;D
Jag hoppas att ni hade en såå mkt bättre dag än vad jag fick. :) Puss på er! ♥
fyfan vilken dag gumman!;s
och vilka idioter.. varför säger man sådär? inte ditt eller ngn annans fel att de strula? fyfan för ditt jobb :D
shit vilken surkärring. de är ju fan inte ert fel! =/
du får inte missa min nyårsoutfit ;)